بررسی 159 شرکت از منظر مدیریت فرآیند کسب و کار

مدیریت فرآیند کسب و کار

بررسی 159 شرکت در صنایع مختلف از منظر فرآیندی

در مقاله حاضر به بررسی وضعیت 159 شرکت در سال 2019 در صنایع مختلف از منظر مدیریت فرآیند کسب و کار پرداختیم. این شرکت ها جایگاه متفاوت داشته که سبب قابل اتکا بودن نتایج شده اند.در این مقاله گزارش های مختلف از جنبه های گوناگون همچون مالی، آموزشی و فنی در خصوص مدیریت فرآیندهای کسب وکار ارائه می شود.

هنوز شرکت هایی هستند که علاقه به بهره گیری از مدیریت فرآیند ها داشته و از آن بی نصیب هستند و هنوز هیچ اقدامی در این خصوص به اجرا درنیاورده اند. دیگر سازمان هایی هستند که به فرآیندهای خود رسیدگی می کنند اما بدون داشتن هیچ برنامه و هدف مشخصی، لذا نتایج عملیاتی مناسبی از این تکنیک دریافت نمی کنند. از سویی دیگر، سازمان هایی هستند که با شناخت دقیق آنچه پس از پیاده سازی مدیریت فرآیند های کسب و کار رخ می دهد، به بهره گیری از آن پرداخته و به نتایج آن دست می یابند.

نتایج نظرسنجی از شرکت ها

  • حدود 40% از سازمان های شرکت کننده در نظرسنجی، به طور ویژه بر مدیریت فرآیندها و بازطراحی فرآیندهای خود تمرکز کرده و فعالیت می کنند. 60% از شرکت کنندگان به صورت موردی پروژه های بهبودی در خصوص فرآیند های خود تعریف نموده و در حال پیاده سازی هستند.
  • همانند سال های گذشته، 25% از سازمان های شرکت کننده به ترسیم و مدل سازی فرآیند های اصلی خود پرداخته اند. تنها 2% از شرکت کنندگان به ترسیم تمامی فرآیند های خود اهتمام ورزیده اند و نهایتا 36% از سازمان ها در تلاش اند تا سند معماری فرآیند های خود را تدوین نمایند.
  • در میان شرکت کنندگان، 70% از سازمان ها با هدف کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری به بهره گیری از مدیریت فرآیند کسب و کار پرداخته اند و مابقی هدف مشخصی را عنوان ننموده اند.
  • حدود 30% از شرکت کنندگان به علت راه اندازی و طراحی محصولات و خدمات جدید به پیاده سازی مدیریت فرآیند کسب و کار روی آورده اند. و 30% دیگر، رضایت مشتریان خود را به عنوان هدف این اقدامات عنوان کرده اند.
  • اموزش در حوزه مدیریت فرآیند کسب و کار در سازمان ها کاهش یافته است و 42% از سازمان ها عنوان کرده اند که در سال گذشته هیچ آموزشی برگزار نکرده اند.
  • 73٪ از شرکت کنندگان گزارش می دهند که میزان علاقه سازمان آن ها به مدیریت فرآیندها طی دو سال گذشته به طور متوسط یا سریع رشد کرده است که سبب تسهیل اقدامات اجرایی دپارتمان مدیریت فرآیند ها شده است.
  • اخرین آمار مربوط به هزینه ها و بودجه درنظر گرفته شده برای مدیریت فرآیند در سازمان است. 62٪ از سازمان ها كمتر از 500000 دلار را برای كار در حوزه فرآیند ها صرف می كنند ، اما سایر نتایج نشان می دهد 5% از شرکت کنندگان هزینه بیش از 10 میلیون دلاری را به صورت ثابت برای فرآیند های خود هزینه می کنند و57% نیز گزارش می دهد كه در سال آینده هزینه بیشتری را برای فرآیند های خود در قالب پروژه های بهبودی تعریف شده انجام می دهند.

سیما قربانی

به این محتوا امتیاز دهید

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *