برترین نرم افزار های ERP در 2020

برترین نرم افزار های ERP در 2020

در این مقاله به بررسی مختصر و کوتاهی از  ERP پرداخته خواهد شد.ERP  سبب یکپارچگی تمامی سامانه های اطلاعاتی و دپارتمان ها در یک سیستم واحد و جامع می شود که اخیرا سازمان ها علاقه بسیاری به بهره گیری از آن ها پیدا کرده اند.البته این مسئله ریسک هایی را با خود به همراه دارد.آگاهی کامل از علل بهره گیری و پیاده سازی آن و نیز گزینش بهترین متدولوژی در این خصوص،این ریسک ها را کاهش داده و استقرار و پیاده سازی نرم افزار در سازمان را تسهیل خواهد نمود.

در این مقاله برترین نرم افزار های  ERPدر سال 2020 را معرفی خواهیم نمود.برای تعیین این لیست 100 سیستم موجود در جهان مورد بررسی قرار گرفتند تا از منظر های مختلف ارزیابی شده و برترین ERP ها تعیین و معرفی شوند.ازجمله معیارهای مورد بررسی جهت تعیین برترین ERP ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. نرخ پذیرش مشتری
  2. سهولت اجرا از منظر مدت زمان پیاده سازی هزینه مالکیت
  3. انعطاف پذیری
  4. سهولت ارغام با سامانه های موجود در سازمان
  5. سهولت مدیریت و پیاده سازی تغییرات ناشی از آن در سازمان.

این دلایل پنح گانه به تیم تحلیل گر کمک شایانی جهت انتخاب نرم افزارهای برتر نموده است. اما در ادامه به معرفی لیست برترین نرم افزار های ERP بر اساس معیارهای فوق الذکر پرداخته خواهد شد.

Service Now

این سیستم ERP از ERP های سنتی به حساب نمی آید و برای سازمان های ارائه دهنده خدمات مناسب می باشد.این سیستم با تمرکز بر سهولت و خدمات ارائه شده و گردش کار ساده مورد توجه ویژه سازمان ها قرار گرفته است.

Working

این نرم افزار که در حال توسعه وافزودن قابلیت های مالی و سایر قابلیت های ERP های سنتی می باشد.برای شرکت های با زنجیره تامین پیچیده و عملیات تولیدی مناسب نیست.اما می توان برای شرکت هایی که دارای عملکرد نسبتا ساده ترو مبتنی بر تجربه کارکنان فعالیت می کنند کارا می باشد.

Sales Force

بسیاری این نرم افزار را اختصاصی حوزه CRM می دانند در حالی که این یک سامانه ابری برای شرکت های کوچک ومتوسط به حساب می آید.این سامانه درقالب یک پلتفرم سامانه های موجود درسازمان را به یک سیستم ERP کامل و جامع تبدیل می کند.

SAP

SAP هنوز در حال سرمایه گذاری برای برطرف کردن شکاف های موجود در نرم افزار خود هست. این مسئله سبب شده هنوز هم در بین 2 الی 3 گزینه برتر برای شرکت های بزرگ به حساب می آید.این موقعیت با صرف هزینه و تحقیق و توسعه گسترده برای افزایش جذابیت وماندن در عرصه رقابت در میان نرم افزار های موجود بدست آمده است.

Sage X3

این شرکت نوپا به سرعت در میان رده های برتر ERP قرار گرفت.این سیستم نیاز های پیچیده تولید در زنجیره تامین را برطرف می کند.البته این سیستم برای سازمان های متوسط و نه خیلی بزرگ کارا بوده و مورد استقبال قرار می گیرد.

Oracle ERP Cloud

این سیستم نسبت به سال 2019 پیشرفت کرده و در رده های بالاتری قرار گرفته است.این مسئله به علت افزایش قابلیت در پذیرش مشتری و بلوغ فرایند های عملیاتی و خط تولید آن است.انعطاف پذیری نسبت به محصول که سبب کاهش هزینه های بهره گیری از این سامانه شده و استقبال از آن را افزایش داده است.

Microsoft Dynamics 365

این نرم افزار در شرکت های متوسط و بزرگ کارایی دارد که سبب افزایش چشمگیر مشتریان آن شده است.این مسئله ناشی از انعطاف پذیری بالا در شخصی سازی جریان کار و ادغام سیستم های اطلاعاتی می باشد.بدین ترتیب ریسک اجراء و پیاده سازی کاهش یافته و ROI بهینه می گردد.

Oracle Net Suite

این سیستم پیشگام در عرصه تولید و توسعه سیستم های ERP بوده و همواره رقبا در حال تلاش برای گرفتن جایگاه آن در لیست برترین ERP ها هستند.سازمان های بزرگ و گسترده کارایی و عملکرد مناسب این سامانه و انعطاف پذیری آن در پیاده سازی را اثبات نموده و سبب علاقه دیگر سازمان ها به بهره گیری از آن شده است.اما در عین حال این محصول در شرایط پیچیده تولید،توزیع و خرده فروشی محدودیت هایی دارد.بنابراین درصورت علاقه به بهره گیری ازآن،این محدودیت ها را در نظر بگیرید.

در این مقاله 8 نرم افزار برتر ERP معرفی شدند.البته نرم افزار های مناسب دیگری نیز وجود دارد که مشتریان از عملکرد آنها راضی هستند ولی در این لیست دیده نمی شوند. همچون Epicor،Deacom،Plexsystem و… .

ممکن است بهترین نرم افزار و مناسب ترین برای شرکت شما در لیست ما وجود نداشته باشد لذا حتما از انتخاب و پیاده سازی بررسی گسترده تری  در شناخت ERP های موجود انجام دهید.

سیما قربانی

5/5 - (1 امتیاز)

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *