چه موانعی را موقع استفاده از تکنیک‌های فرآیندکاوی در مسیر سازمان خود می‌بینید؟


در گزارش BPTrends 2020 این سوال با این هدف مطرح شد که در حال حاضر و با توجه به رشد استفاده از تکنیک‌های فرآیندکاوی، چه موانعی بر سر راه سازمان‌ها وجود دارد که نمی‌توانند از این ابزار کارآمد به منظور شناسایی، تجزیه و تحلیل و کشف فرآیندهای خود بهره‌مند شوند. فرآیندکاوی تکنیک نوظهوری است که با استفاده از نگاره‌های رویداد (Event Logs) ثبت شده در پایگاه داده‌ای سیستم‌های موجود در سازمان، تصویری  واقعی و شفاف از فرآیندهای در حال اجرای سازمان به نمایش می‌گذارد. تعداد شرکت کنندگان این نظرسنجی صد و بیست و نه نفر از سازمان‌ها (عمدتاً نهادهای مالی، بهداشتی – درمانی و دولتی) و صنایع با اندازه های مختلف در سراسر جهان، به ویژه از آمریکای شمالی و اروپا بودند.

همان‌گونه که انتظارش می‌رفت یکی از پاسخ‌های رایج در این پرسش‌نامه بعد مالی بود که با 46% آرا در بیشتر پاسخ‌ها به آن اشاره شده بود. عدم آگاهی از نحوه‌ی استفاده از فرآیندکاوی و عدم پشتیبانی از طرف مدیریت از دیگر چالش‌های سازمان‌ها با 55% و 45% از آرا در پیاده سازی فرآیندکاوی ذکر شده‌اند.

گزینه‌ی دیگری که با 49% از آرا در پاسخ‌ها به آن اشاره شده است کیفیت پایین داده‌های موجود در سازمان می‌باشد. این مهم نشان می‌‎دهد که هنوز در بسیاری از سازمان‌ها زیرساخت لازم برای پیاده سازی فرآیندکاوی مهیا نیست. نتایج این گزارش مشخص می‌سازد که مدیران سازمان هنوز نسبت به مزایای فرآیندکاوی آگاه نبوده و زیرساخت اطلاعاتی لازم به منظور پیاده سازی این تکنیک را در سازمان خود فراهم نکرده‌اند. از طرف دیگر با درک اهمیت فرآیندکاوی و مزیتی که برای سازمان به ارمغان می‌آورد باید در بودجه بندی خود هزینه‌ای برای پیاده سازی فرآیندکاوی در نظر بگیرند.

 

3/5 - (2 امتیاز)

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *