سه جنبه کلیدی پیاده سازی BPM


تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط یک شرکت تنها با استفاده از 15 تا 20 درصد از فرآیندهای خود، رقابت می‌کند. بیش از 80 درصد فرآیندها، تنها نیاز می‌شوند تا ملزومات داخلی شرکت را اجرا کنند و شما نمی‌توانید از طریق این 80 درصد، مزیت رقابتی ایجاد کنید.

نویسنده: پیتر شووف

با توجه به تغییرات شتابان و محیط رقابتی شدید، باید پرسید جنبه‌های کلیدی BPM که باعث می‌شود شرکت‌ها همچنان در آینده از توانایی رقابت بالا برخوردار باشند چیست؟

سه مزیت اصلیِ مدیریت فرآیندها برای سازمان شامل این موارد می‌شود:

یکم:

BPM کمک می‌کند تا بر روی آنچه واقعا اهمیت دارد، تمرکز کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط یک شرکت تنها با استفاده از 15 تا 20 درصد از فرآیندهای خود، رقابت می‌کند. بیش از 80 درصد فرآیندها، تنها نیاز می‌شوند تا ملزومات داخلی شرکت را اجرا کنند و شما نمی‌توانید از طریق این 80 درصد، مزیت رقابتی ایجاد کنید. به طور مثال شما نمی‌توانید از طریق سفارش ملزومات اداری، توان رقابتی خود را بهتر کنید. ما باید بر روی نوآوری و بهینه سازی فعالیت‌هایی که حائز اهمیت هستند – یعنی همان 15تا20 درصد فرآیند اثرگذار- تمرکز کنیم. BPM با فراهم نمودن رویکردها و ابزارهای مناسب و همچنین شفافیت در عملیات‌های سازمان کمک می‌کند تا دقیق و صحیح تمرکز نماییم.

دوم:

BPM کمک می‌کند تا در زمینه مناسب بهبود اتفاق افتد. BPM تنها در مورد اعمال یک روش بهبود نیست. با توجه به تغییرات تکنولوژی، و نیازمندی به اتوماتیک سازی، مقاومت افراد در برابر روش‌های جدید و همچنین وجود فرآیندهایی که نیازمند نوآوری و تفکر مبتکرانه است، BPM می‌تواند همه این الزامات را پوشش دهد تا بتوانیم رویکرد درستی را برای فرآیندهای مشخص در زمینه‌های مشخص سازمانی انتخاب کنیم.

سوم:

BPM به حفظ بهبودها کمک می‌کند. اغلب شرکت‌ها با این حقیقت مبارزه می‌کنند که آنها به طور مثال فرآیند ارتباط با مشتری را بهبود می‌دهند و شش ماه بعد با مشکلی مشابه یا یکسان مواجه بشوند. BPM کمک می‌کند تا فرآیندها را در مسیر درست ردیابی کنیم و در هنگام نیاز به انتخاب گام بعدی در بهبود، به درستی تصمیم‌گیری کنیم و از دستاوردهایمان اطمینان حاصل کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *