بررسی 33 نتیجه حاصل از فرآیندکاوی در مطالعات موردی و پروژه ها

بررسی 33 نتیجه حاصل از فرایندکاوی در مطالعات موردی و پروژه ها

33 Process mining case studies & project results


ما می‌­توانیم از تکنولوژ‌ی‌­های جدید با بررسی کاربرد آن در دنیای واقعی بهتر بهره گیریم. به همین دلیل است که مطالعات موردی مربوط به فرآیندکاوی را از منابع مختلف گردآوری کرده‌­ایم. وقتی آن­ها را مرور می‌کنیم، در می‌یابیم که چگونه شفافیت حاصل از فرآیندکاوی می­‌تواند کسب و کارهای مختلف را بهبود بخشد. این مقاله قصد دارد نتایج و زمینه­‌های استفاده از فرآیندکاوی را در خلاصه­‌ای از مطالعات موردی بیان کند.

نتایج عمومی حاصل از پروژه­‌های فرآیندکاوی چیست؟

پس از استخراج و دستیابی به فرآیندهای مربوطه، بسیاری از شرکت­‌ها شفافیت­‌هایی اساسی در مورد کسب و کار خود کسب کردند که به آن­‌ها کمک کرد تا تجزیه و تحلیل بهتر فرآیند و آماده­‌سازی برنامه‌­های عملیاتی را انجام دهند. در انتها، شرکت­‌ها برای بهبود فرآیند خود به نتایج مختلفی رسیدند. 3 نتیجه برتر حاصله به شرح زیر است:

1- تصمیم ­گیری مبتنی بر داده­‌ها:

مزیت اساسی در فرآیندکاوی داده­‌محوری است. در حین استخراج فرآیندها، نرم­‌افزار همیشه از داده­‌های واقعی استفاده می­‌کند. این امر باعث می­شود خروجی­‌های حاصل از ابزار فرآیندکاوی واقعی باشد. در نتیجه، شرکت­‌ها می­توانند فرآیندهای خود را با اطمینان تشخیص دهند و با داده­‌های واقعی نه نظرات شخصی یا حدسیات به جلو حرکت کنند.

2- کاهش هزینه‌­ها:

یک مورد که معمولاً شرکت­‌ها سعی در هدف­‌گذاری در آن دارند کاهش هزینه­‌ها و دستیابی به سود بالاتر است. با تجزیه و تحلیل وقایع و رخدادها، فرآیندکاوی می­‌تواند مدت زمان هر مرحله از روند، هزینه­‌های آن و راه­‌های بهبود آن را به یک شرکت نشان دهد. شرکت­‌ها می­توانند از هزینه­‌های غیرضروری مطلع و اقدامات لازم را برای کاهش آن­ها انجام دهند.

به عنوان مثال: Vodafone با استفاده از روش­‌های فرآیندکاوی، دریافتند که آن­ها نیازمند بهره­‌گیری بیشتر از سیستم اتوماسیون جهت انجام معاملات هستند و تصمیم گرفتند تا روی این مسأله تمرکز کنند. Vodafone از زمان استفاده از اتوماسیون رباتیک فرآیندها (RPA) برای بهبود روند سفارش خود، هزینه­‌های مربوط به سفارش را از 3.22 دلار به 2.85 دلار کاهش داده است.

3- شناسایی گلوگاه­‌ها:

در بعضی مقاطع ممکن است فرآیندها چندین مرحله داشته­ باشند که زمان­بر باشند و باعث کند شدن فرآیندها ­شوند. این مساله بهره­‌وری را کاهش می­‌دهد؛ زیرا باعث عدم کارکرد صحیح مراحل دیگر می­‌شود. شرکت­‌ها می­‌توانند آن مراحل را شناسایی کرده و نسبت به کاهش و بهینه‌­سازی آن­ها اقدام کنند.

به عنوان مثال، IG Websoftware پس از دستیابی به روند تخصیص مسكن خود، سه گلوگاه اصلی را كشف كرد. این شرکت قصد داشت این گلوگاه­‌ها را از بین ببرد و با اتوماسیون کردن سیستم ارائه دیجیتال خود ، کل فرآیند خود را دوباره­‌سازی کند. آن­‌ها با این اقدام، زمان خود را در 6 ماه اول 4000 روز کاهش دادند.

فرآیندهای معمول جهت استخراج کدامند؟

شرکت­‌ها فرآیندهای مختلف را استخراج می­‌کنند تا درک کنند که فرآیندهای واقعی آن­ها چگونه به نظر می­‌رسد و راه­‌هایی برای بهبود عملکرد آن­ها پیدا کنند. این فرآیندها معمولاً مواردی هستند که شرکت با بهبود آن­ها می­‌تواند سطح اتوماسیون خود را افزایش دهد. فرآیندهای معمول که از مطالعات موردی مشاهده کرده­‌ایم عبارتند از:

  • تدارکات تا پرداخت
  • سفارش­‌دهی تا دریافت
  • لجستیک
  • مدیریت کیفیت
  • دارایی
5/5 - (1 امتیاز)

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *