کشف فرآیند در مقابل فرآیندکاوی


فرآیندکاوی چیست؟

فرآیندکاوی می‎تواند به عنوان روشی برای استفاده از نرم افزار تعریف شود تا آنچه افراد یک شرکت بطور منظم انجام می‎دهند و اقدامات خود را در قالب فرآیند توصیف می‎کنند، ‎تعریف شود. به عبارت ساده، این یک روش تجزیه و تحلیل با هدف کشف، نظارت و بهبود فرآیندهای واقعی با جمع آوری اطلاعات از پرونده‎های رویدادهای موجود در سیستم اطلاعات فعلی یک سازمان است.

برخلاف روش‎های دستی، که بسیار وقت‎گیر است و با تعصبات انسانی و دانش محدود در مورد موضوع پوشیده شده است، این فرآیند جمع آوری اطلاعات منظم می‎تواند به یافتن نگهداری یا ناکارآمدی، ارائه دید به عملکرد واقعی و شفاف سازی روند کمک کند. با استفاده از نرم افزار برای ردیابی پرونده‎های رویداد، شرکت‎ها می‎توانند به طور خودکار فرآیندها و نقشه های پردازش کل سازمان را تولید کنند. در حالی که، ‎ابزارهای فرآیندکاوی به داده‎های واقعی تکیه می‎کنند و در مقایسه با فرآیندهای دستی، ‎دید بیشتری را ارائه می‎دهند، ‎اما هنوز در مناطق خاصی فاقد آن هستند.

در حالی که نگرانی‎ها در مورد استخراج و تغییر داده‎ها و مدیریت گزارش‎های پیچیده همراه با سایر تکنیک‎های تجزیه و تحلیل مانند الگوی تجزیه و تحلیل بصری مورد توجه قرار می‎گیرد، ‎هنوز محدودیت‎هایی برای فرآیندکاوی وجود دارد. ناسازگاری آن با کلیه محیط های فناوری اطلاعات، ‎عدم تخصص در بین کاربران فرآیند برای تفسیر ورودی از ابزارهای استخراج فرآیند و پیشبرد مفهوم با فرآیندهای تجاری که به طور مرتب تحت تغییر قرار می‎گیرند نیز، به محدودیت‎های فرآیند کاوی می‎افزاید.کشف فرآیند از سوی دیگر ابزاری مبتنی بر یادگیری ماشین است که به سازمانها کمک می‎کند تا ارزش اتوماسیون را به حداکثر برسانند. این امر فرآیندهای کسب و کار را شناسایی می‎کند، ‎با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین اختصاصی، ‎تغییرات مختلفی را ایجاد می‎کند و توصیه‎هایی را برای اعتباربخشی ارائه می‎دهد. نه تنها فرآیندهای تجاری را متمایز می‌کند، ‎بلکه می‎تواند خودکار شود همچنین باعث می‎شود طراحی، ‎توسعه و اجرا سریعتر و کارآمدتر شود.

ربات‎های کشف فرآیند برای یک دوره خاص فرآیند کار سازمان را تحت نظر می‎گیرند و بدون اینکه مانع کار روزانه و جمع آوری داده‎ها در مورد چگونگی استفاده سازمان از برنامه‎های مختلف برای انجام وظایف خود شوند، ‎فرآیندهای کاری سازمان را برای یک دوره خاص نظارت می‎کنند. این داده ها سپس توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می‎شوند، ‎که با معرفی وزن، ‎زمان و تلاش و منابع مالی که می‎توانند از طریق آن ذخیره شوند، ‎بهترین مدعیان را پیشنهاد می‎کنند. سپس گردش کار اتوماسیون را تولید می‎کند که می‎تواند برای یک سفر اتوماسیون بدون درز به یک ابزار اتوماسیون منتقل شود. با کمک ابزار EdgeVerve’s که اخیراً ابزار كشف فرآیند را راه اندازی كرده است AssistEdge سازمان ها می‎توانند ارزش واقعی اتوماسیون را بفهمند و حداكثر استفاده خود را كنند. اولین ابزار کشف فرآیند، AssistEdge با روش‎های مختلف استخراج فرآیند فرآیند معمولی متفاوت است. این مزایا با یک رابط کاربری ساده و طراحی فرآیند ساده ارائه می‎دهد. این یک محصول غیر تهاجمی‎است با استفاده از ضربه‎های کلیدی کاربر و الگوریتم‎های شبکه عصبی پیچیده برای ایجاد نقشه‎های فرآیند کسب و کار جذاب. این نقشه‎ها، ‎به همراه بینش‎های ایجاد شده توسط موتور آنالیز، ‎پایه و اساس قدرتمندی برای جمع شدن عملکردی، ‎مدیریت تغییر مؤثر و بهبود مداوم فراهم می‎آورند. همه این‎ها عاری از خطای انسان است.

ابزار کشف فرآیند AssistEdge

AssistEdge تفاوت‎های اساسی در فرآیند را برای ایجاد یک طرح اتوماسیون مؤثر نشان می‎دهد و توانایی گشودن مقدار واقعی اتوماسیون را فراهم می‎کند. در کنار کمک به بنگاه‎های اقتصادی، ‎سرعت بخشیدن به کشف فرآیند را با تلاش دستی شناسایی مقیاس‎های بزرگ و نقشه برداری از تغییرات و استثنائات فرآیند، ‎به تقویت ارزش اتوماسیون با استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی به عنوان یک رویکرد یکپارچه برای به حداکثر رساندن نتیجه فرآیند تجاری کمک می‎کند.

AssistEdge همچنین با تهیه یک طرح خودکار، ‎ایجاد شفافیت و از بین بردن خطای انسانی، ‎سطح موفقیت اتوماسیون را بهبود می‎بخشد. سرانجام، ‎با اجتناب از خطاها و خطاهای احتمالی از طریق استفاده از استثنا هوشمندتر، ‎قابلیت پیش بینی را نیز افزایش می‎دهد.شناسایی فرآیندهای مناسب برای اتوماسیون، ‎یک پل ناشناخته است که بسیاری می‎ترسند از آن عبور کنند. برای اکثر شرکت‎ها، ‎مشکلات در تحقق ارزش اتوماسیون آن با اولین مرحله دستیابی به نقشه برداری دقیق و جامع از کلیه فرآیندهای تجاری آنها همراه است. وقتی قدم اول را برداریم، ‎بقیه به خوبی مراقبت می‎شوند. AssistEdge برای شناسایی فرآیندهای ایده آل با RPA و ادامه خودکارسازی کارهای اضافی، ‎به این سازمان‎ها روشی سریع، ‎مطمئن و مقرون به صرفه ارائه می‎دهد. مبنای ROI بر داده‎های تجربی و تجزیه و تحلیل، ‎نه حدس و پیش بینی، ‎تضمین می‎کند که شرکت در حال اتوماسیون فرآیندهای شکسته خورده نیست. این فرآیندها را برای اتوماسیون و تولید یک گردش کار اتوماسیون شناسایی می‎کند. با چنین نقشه کاملی از فرآیندها، ‎مؤسسات نمی‎توانند شکست بخورند و می‎توانند تنگناهای ناشی از ناکارآمدی را دور بزنند. این امر به تحقق ارزش ROI و ارتقاء آن منجر می‎شود. بنابراین، ‎اگر به دنبال باز کردن پتانسیل واقعی اتوماسیون برای شرکت خود هستید، ‎ AssistEdge را انتخاب کنید.

به این محتوا امتیاز دهید

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *