روز یازدهم: تجارب نگاه پروژه‌ای به فرآیندکاوی

روز یازدهم: تجارب نگاه پروژه‌ای به فرآیندکاوی

یازدهمین جلسه از نشست هم‌اندیشی مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار، در روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

در سخنرانی بخش علمی، دکتر کرمانی علم فرآیندکاوی و ارتباط آن با BPM را تشریح کردند؛ همچنین در بخش تجربی، مهندس شکیب به بیان تجارب حاصل از پروژه‌های فرآیندکاوی و به آموزش نرم‌افزار Disco پرداختند.

در بخش علمی این نشست، آقای دکتر کرمانی به معرفی و تشریح دانش فرآیندکاوی خواهند پرداخت. همچنین سرکارخانم مهندس شکیب به بیان تجارب حاصل از نگاه پروژه های فرآیندکاوی می‌پردازند.

مهندس نیلوفر شکیب

مهندس نیلوفر شکیب با سابقه حضور و مدیریت بیش از 15 پروژه در حوزه BPM و فرآیندکاوی، در این جلسه با موضوع “تجارب حاصل از پروژه های فرآیندکاوی” سخنرانی می نماید. در این بخش ضمن معرفی متدولوژی های فرآیندکاوی، به انجام فرآیندکاوی در سازمان ها از منظر عملیاتی پرداخته می شود.

دکتر مهرداد کرمانی

دکتر مهرداد کرمانی دانش آموخته رشته مهندسی صنایع و ریاست نمایندگی ABPMP در ایران است. فعالیت او در انجمن باعث شده تا همواره به دنبال جدیدترین استانداردها و رویکردها جهت مدیریت فرآیندهای سازمان باشد. از آنجایی که در سطح جهان به استفاده از فرآیندکاوی روی آورده‌اند، وی بر آن شده است تا این حوزه دانشی را در ایران ترویج دهد. اولین گام انجام این امر، عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت fluxicon است که از اولین و مشهورترین فعالان این حوزه می‌باشد. فرآیندکاوی مرز میان داده‌کاوی و مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار است که با استفاده از داده‌های واقعیِ ثبت‌شده به مدیریت و تحلیل فرآیند‌ها می‌پردازد. در فرآیندکاوی از الگوریتم‌های داده‌کاوی به منظور شناسایی روندها، الگوها و جزئیات براساس اطلاعات رویدادهای ثبت‌شده استفاده می‌شود. همچنین فرآیندکاوی به منظور درک فرآیندها و طراحی ایده‌های بهبود به کار برده می‌شود. فرآیندکاوی به سازمان‌ها برای کشف، پایش و بهبود فرآیندهای خود با استفاده از دانش حاصل شده از نگاره‌های رویداد (Event Log) یاری می‌رساند. برای مشاهده انحراف از روش اجرایی استاندارد و مصوب و شناسایی گلوگاه‌ها، این این امر به بهبود فرآیندها کمک می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

کارشناس تولید محتوا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *