5 مزیت BPM برای سازمان‌ها


در این نوشته 5 مزیت و منفعت مهم و بالقوه BPM را برای ذینفعان سازمانی بیان می‌داریم. این مزیت‌ها در واقع مجموعه‌ای از فرصت‌های بالقوه هستند که متناسب با سطح بلوغ سازمان و انرژی که صرف استقرار BPM می‌شود قابل دستیابی خواهند بود. در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از ویژگی‌ها آورده شده است:

1- چابکی سازمان

یکی از ویژگی‌های دنیای کسب‌وکار کنونی تغییر مداوم نیازهای بازار یا ظهور شیوه‌های جدید کار است. در تجارت پررقابت امروز، سازمانی شانس بقا دارد که سازوکارهای لازم برای آگاهی سریع از این تغییرات را داشته و توانایی پاسخ‌گویی سریع به آن‌ها را نیز دارا باشد، در غیر این صورت شانس چندانی برای باقی ماندن در عرصه رقابت نخواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های کلیدی BPM این است که طراحی فرآیندهای انعطاف‌پذیر را تسهیل می‌کند. در زمان تغییر با ایجاد بهبود در فرآیندهای انعطاف‌پذیر سازمان می‌توانید فرآیندی سفارشی با توجه به الزامات جدید سازمان طراحی کرده که این امر موجب کاهش هزینه سازمان می‌گردد.

 2- بهره‌وری

بهره‌وری سازمان با بهبود فرآیندهای کسب‌وکار مانند حذف کارهای تکراری و فعالیت‌های اضافی، معرفی درگاه‌های موازی و … حاصل می‌شود. این بهبود به کارمندان امکان می‌دهد زمان بیشتری را در فعالیت‌های دیگر صرف کنند، زیرا توابع پشتیبانی اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. این به افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات تبدیل می‌شود.

3- کارایی و کاهش ریسک

دیدگاه فرآیندهای کسب‌و‌کار به غلبه بر ناکارایی منجر می‌شود. از آنجا که BPM به سازمان‌ها فرصتی برای کار بیشتر می‌دهد، آن‌ها می‌توانند منابع خود را ذخیره کنند. BPM هم‌چنین با طراحی و بازطراحی فرآیندها و سپس اجرا و نظارت آن‌ها می‌تواند به کاهش ریسک سازمان کمک بسزایی کند.

4- مطابقت و شفافیت

سازمان‌ها باید با مقررات صنعت مربوط با خود سازگار باشند. BPM تضمین می‌کند که سازمان‌ها می‌توانند به سرعت موارد و الزامات قانونی خودرا اجرا کنند. از این طریق با پذیرش BPM در سازمان و پیش‌روی طبق چرخه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار از تاخیر در سازگاری و جریمه‌های مربوطه جلوگیری می‌شود. این بدان معنی است که فرایندهای سازمانی شفاف و قابل مشاهده برای کارکنان خواهد بود.

5- رضایت کارکنان

BPM کارکنان را قادر می‌سازد تا 100٪ تمرکز خود را بر روی کار خود متمرکز کنند، زیرا کاهش کارهای تکراری، دسترسی آسان به اطلاعات، حذف کارهای زائد و …  به نوبه خود باعث افزایش بهره‌وری و نیروی کار شادتر می‌شود.

به این محتوا امتیاز دهید

مسیح کرمانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مسیح کرمانی

سلام مسیح کرمانی هستم و سه ساله که دارم در مورد مدیریت فرایند تولید محتوا می‌کنم. خوشحال می‌شم که نظراتتون رو از طریق لینکدین بشنوم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *